Waris, Slot Seram Di TV3 (Tamat)

21 September 2012 | 01:24


Sinopsis pendek. Waris menjadi igauan ngeri bagi Marisa pada suatu ketika dulu kerana dia merupakan mangsa kepada Waris yang memerlukan seorang kekasih dari keturunan Mas Ayu untuk memastikan hayatnya berpanjangan. Lakonan Umie Aida (Mas Suri), Emelda Rosmila (Marisa), Fizz Fairuz (Rashad), Hairi Othman (Waris) dan Kuza (Mas Ayu), drama 13 episod terbitan Filmscape turut menampilkan Liza Shadan (Aida), Mozalfa Faisa (Fariz), Syamiem Alnisa (Sarah) dan Fadzrin Danial (Amar).

Jumlah 13 Episod
Download link & Online Video


Sinopsis penuh. Mengisahkan kehidupan Rashad dan Marisa selepas 10 tahun yang tenang bersama anak lelaki mereka Amar. Waris menjadi igauan ngeri bagi Marisa pada suatu ketika dulu kerana dia merupakan mangsa kepada Waris yang memerlukan seorang kekasih dari keturunan Mas Ayu untuk memastikan hayatnya berpanjangan.

Marisa bersyukur kerana dapat memulakan kehidupan baru bersama suami tersayang dan anak lelakinya yang sangat ceria dan aktif. Kadang-kala dia akan berasa sedih apabila terkenangkan anak kembarnya yang sudah meninggal dunia pada hari kelahiran.

Rashad dan Marisa telah membawa Amar bercuti di Terengganu. Dalam perjalanan, mereka terserempak dengan sebuah upacara pengebumian di mana seorang wanita telah dibunuh secara kejam dan meninggalkan anak perempuannya yang masih kecil, Sarah.

Marisa menjadi panik apabila Amar hilang dari penglihatan mereka. Selepas dijumpai, Amar terkena sawan. Namun, doktor mengesahkan keadaan Amar normal selepas melakukan pelbagai ujian. Sejak itu, Amar berubah menjadi murung dan cepat marah. Buntu melihat perubahan anak mereka, Rashad dan Marisa telah membawanya pulang berjumpa dengan Mas Suri, Ibu kepada Marisa.

Mas Suri mula berasa bimbang jika masalah yang sering membelenggu fikirannya selama ini telah menjadi nyata. Dia risau jika Waris telah bangkit semula. Mas Suri terpaksa membuka rahsia yang anak kembar perempuan Marisa masih hidup dan berada di bawah jagaan Rokiah. Mas Suri terpaksa memisahkannya daripada Marisa kerana dia tahu Waris akan kembali memburu anak perempuan keturunan mereka. Rokiah yang dipertanggungjawabkan menjaga anak perempuan itu telah menyerahkan anak tersebut kepada sepupunya kerana menganggapnya sebagai beban.

Marisa seakan tidak percaya mendengar pengakuan Mas Suri. Tergamak Mas Suri melakukan perkara yang sama dia pernah lakukan pada Marisa. Mas Suri memohon maaf daripada Marisa kerana dia tiada pilihan lain bagi melindungi cucu perempuannya daripada ancaman Waris. Selama ini, Mas Suri sedar bahawa Mas Ayu tidak akan berputus asa dan dia akan menyeru semula Waris.

Amar menjadi sasaran baru Waris yang terdesak untuk mencari Tuan baru kerana keadaan Mas Ayu yang terlalu lemah dan sedang nazak. Waris perlukan badan baru untuk berkuasa semula. Walaupun masih marah terhadap ibunya, Marisa perlukan bantuan Mas Suri untuk menjejaki anak perempuannya, Sarah yang kini dijaga oleh Aida dan suaminya, Fariz.

Sarah membesar dalam keadaan yang daif tanpa belaian kasih sayang. Selepas ibu angkatnya meninggal dunia, Aida telah mempelawa Sarah untuk tinggal bersama. Tanpa disedari, Aida telah mengundang bahaya dalam kehidupannya. Sarah yang dipengaruhi oleh kuasa jahat telah memberi ancaman nyawa kepada ahli keluarga barunya.

Sempatkah Mas Suri dan Marisa menjejaki Sarah sebelum Waris? Apakah muslihat Waris akan berjaya pada kali ini? Berjayakah Mas Suri membebaskan keturunannya daripada ancaman Waris buat selama-lamanya?


Tags: youtube, mediafire, online, forex analysis, forex signal, forex fundamental

Thanks guys :

+ komen + 61 komen

Anonymous
15 June 2012 01:11

kaze, mohon upload cerita mara clara. thanks

15 June 2012 01:31

haha dh ad smbungan kekasih... ku seru es0k mau seduttttt
TQVM kaze

mya
15 June 2012 02:08

wahh..mesti best citer nih!! dh agak kekasih ku seru mcm ade smbungan jer ms ending dlu tu!!serammm..hohoho

Fasha
15 June 2012 06:06

Salam..Abg kaze moga2 bukan format mp4 ek..format flv lg best gambar ><

Fasha
15 June 2012 06:12

Abg Kaze mau format Flv :-(

kaze
15 June 2012 10:50

klu flv mcm dulu tu admin tonton buat. Kaze xtahu dia pakai soft ape. Klu nk gmbar cantek kaze tahu format mkv tp nk proses mkn masa. Haa kaze ada cdgn nk jd flv, rename mp4, hehe ;-p

15 June 2012 12:58

ok lr 2 format mp4 pown....jnjie dpt tg0k...***** kpd kaze

aisyah
15 June 2012 19:30

nk mintak reuploadkan kekasihku seru...

16 June 2012 01:24

saya pon sokong aisyah. mohon blog owner, encik kaze reupload kekasihku seru. tenkiu in advance! :)

16 June 2012 10:42

oo minta maaf, cadangan ditolak.. ;-)
xdpt nk reupload, sb kaze mmg xpenah upload kekasihku seru sblum ni.. ;-)
klu tonton bleh didload mcm dulu, kompom kaze update skrg..

amirul
16 June 2012 19:38

kaze..
boleh x updatekn cerita ''kekasihku seru''
rindu ah nk tngok crita 2....
plsssssssss

16 June 2012 20:01

amirul.....kn br0 kaze dh britahu...bca comment tu....klau rindu nk tgok trus prgie watch at tonton jr...tk pown google jr ase2 ad org follow cyta tu

18 June 2012 20:20

update online video

damia
22 June 2012 20:46

kaze, episod 2 medf xde ker?

22 June 2012 21:27

ada..

23 June 2012 10:31

aslm wr wb..
abg kaze terima kaseh..
bile ea nk wt tutor utk rekod tue..
t'ingin nk blaja.. hehe

23 June 2012 18:10

wsm. susah banget nk bt tutorial. elok praktikal, ko pakat2 5 student 2 jam kredit. ;-)

28 June 2012 05:35

2 jam kredit?hehe, sy okey je..
nie abg.. maaf off topic cket, xde rekod imam muda 3 ke?atau ade sumber drpd mane2 jela.. nt lh bgtau ye..

28 June 2012 19:01

sumber luar ada.. orait nnti kaze free kaze buat post imam muda..

29 June 2012 05:36

maceh abg kaze.. insyaAllah.. sy tgu ye.. ;)

Anonymous
13 July 2012 10:03

thanks bro..

20 July 2012 08:18

asslm wr wb..
abg.. smlm xde maen kt tv ea?hehe..

Anonymous
20 July 2012 13:29

kaze..knapa xleh download epi 6

20 July 2012 20:07

ep 6 boleh..

Anonymous
21 July 2012 18:37

ty

Anonymous
3 August 2012 07:33

Salam kaze episod 8 tk de lgi ke?

3 August 2012 13:09

Assalamualaikum
tak ada episod 8 ke

3 August 2012 18:35

wsm, ada, smlm dh rekod, belum sempat proses lagi, tgk mlm ni..

Anonymous
4 August 2012 05:36

THanks kaze tolong upload..

Anonymous
4 August 2012 10:38

Kaze..nk episod 9..pleaseee

4 August 2012 16:38

agak2 la mggu dopan hehe

Anonymous
6 August 2012 03:08

Knape mggu dpan kaze?ade prosedur ye?

6 August 2012 18:52

;-) ada, seminggu 1 episod ;-), tp klu mau penuh nanti kaze try tanya penerbitnya.. ;-)

mamat
12 August 2012 07:34

de cite geng suaru musim 2 x?

12 August 2012 09:05

oo xde

Anonymous
14 August 2012 20:30

Kaze xley wt 2 episod ke seminggu?

14 August 2012 21:04

nk 2 episod smggu? nanti kaze tanyakan penerbit ;-)

Penerbit
14 August 2012 22:12

boleh cuma perlu bayar rm10k untuk satu episod..;-)

Anonymous
25 August 2012 22:10

minggu ni waris episode 11 x ade ke ;-) ?

Anonymous
28 August 2012 08:09

waris episode 11 x dak ker

Anonymous
31 August 2012 06:32

Epsod 11 tk de lgi ke kaze?

31 August 2012 11:06

nama anda?

Anonymous
31 August 2012 15:15

kaze... episod 11 x de ke? ternanti2 dah..

31 August 2012 15:56

asslm wr wb..
abg.. xde tayang ag ke minggu nie? hehe,

31 August 2012 20:17

sorry kaze tersilap pi komen kat semanis kurma..please upload waris..last week mmg tkder sb raya ek?

31 August 2012 23:32

smlm waris pun xde, tv3 tayang filem Mantera

2 September 2012 04:41

oh yer ker.time kasih yer kaze.aduh, kena la tunggu lg seminggu.

7 September 2012 23:56

salam kaze, minggu ni still tk disiarkan ke waris? aper cer ek? dh 3 minggu tv3 ni..

7 September 2012 23:58

kaze..tk per, i dh jumpa waris latest episode :)

8 September 2012 01:06

kan dh update tu 6hb

11 September 2012 22:53

update promo episod 12 mggu ini

sis saidah
14 September 2012 18:11

as salam...kaze..sis x nmpk pun waris episod 12...huhuhu..lum update lagi ye...

14 September 2012 20:38

dh upload kak saidah, g click list Download link atas tu

sis saidah
19 September 2012 00:46

wokehh..!!nmpk dah...tuari x pasan..sbb selalu list semua episod...thanks kaze...: )

Anonymous
19 September 2012 09:38

episode 13 tak da ke? -kin, nihon-

19 September 2012 10:29

Kin nihon, ep13 akhir esok mlm la sabar yer hehe..

20 September 2012 21:52

Slm kaze..stay trus dgn format mp4 please sbb sya downlod pkai blackberry.. Klu format flv x dpt support.. :)

20 September 2012 22:09

ya ka orait..

21 September 2012 08:13

Tq bebanyak kaze... Alhamdulillah dapat buat collection semua siri dari KEKASIHKU SERU sampai WARIS. Dua-dua cerite nie memang faveret saya. Best!!!!! Kalau sape-sape nak download crite KEKASIHKU SERU bagitau yer.. Saya ada link dia. Terima kasih banyak-banyak kaze... :)

18 October 2012 16:01

link download dah mati laa ..nk download sangat

26 March 2014 19:06

link download tue da x wujud lg..teringin nk tgk cete nie

Post a Comment

Sila komen dengan tertib yer, terima kasih ;-)

 
Support Malaysia Free TV : RTM TV1, TV2 | Media Prima TV3, TV9, NTV7, 8TV, Tonton | TV AlHijrah
2010-2013 #Kepala Bergetar
Template Edited by
Proudly powered by KazeTech | Make It Simple